2017. november 13.

Oreo-torta


Hozzávalók (18 cm-s tortaformához):

Tészta:
10 dkg liszt
2 dkg holland kakópor
1 tk sütőpor
3 dkg puha vaj
3 tojás
10 dkg porcukor
6 db oreo keksz összetörve

Krém:
25 dkg mascarpone
4 dl hűtött tejszín (minimum 30% zsírtartalmú)
10 dkg porcukor
1 tk vaníliaesszencia vagy 1 vanília kikapart magja
30 g zselatin fix (másfél csomag)
12 db oreo öszetörve (apróbb darabokra)

A díszítéshez:
10 dkg étcsoki
1 tk étolaj
6 db oreo (5 db félbe vágva)


A sütőt előmelegítem 170 fokra.
A tortaforma alját kibélelem sütőpapírral, félreteszem.
A lisztet, kakaót, sütőport összeszitálom, szintén félreteszem.
A tojást kettéválasztom. A fehérjét elkezdem felverni, majd ha már fehéredik, kanalanként adagolom hozzá a porcukrot. Nem kell keményedésig verni a habot, ha tömör, masszív a hab, már jó is.
A sárgákat egy másik tálban kissé felverem. Itt én csaltam kicsit, 1-2 ek a fehérjehabból került hozzá, hogy kissé fellazítva a sárgáját hamarabb jussak eredményre. Ha halványul a színe, már jó is, jöhet bele a puha vaj.
Ha idáig eljutottam, nincs más hátra, mint a két tojásos masszát óvatosan összekeverni, illetve a lisztes elegyet is hozzáadni. Itt már csak kézi habverőt használtam, hogy nagyon ne gyötörjem meg a habot.
Massza ment az előkészített tortaformába, és 25 percig a sütőbe. A 25 perc elteltével a sütőt lekapcsoltam, sütőajtót résnyire nyitottam, és cca. 10 perc múlva vettem csak ki a kész tésztát, így nem esett össze a piskótám.

A tésztát akár egy nappal korábban is el lehet készíteni, lényeg, hogy mire betöltenénk, teljesen legyen kihűtve.

A krémben a legbonyolultabb a kekszek összetördelése, ezt én kiszerveztem romboló hajlamú családtagjaimnak :)
A mascarponét, tejszínt kiveszem a hűtőből, és a cukorral, vaníliával együtt habverővel felverem. Ha lágy ugyan, de már hab alakot öltött, hozzáadom a zselatinfixet, és masszív habbá dolgozom. Hozzákeverem az előzőleg összetört kekszeket, és kész is a krém.
Fogom a piskótát, kettévágom. Az alsó lapra kerül a krém fele, rá a felső lap, és a tetejére, oldalára elosztva a krém másik fele.
Legalább egy órára hűtőbe teszem a betöltött tortát.


A díszítéshez a csokit az étolajjal gőz felett felolvasztom, majd nem túl forrón (én levettem, alighogy felolvadt az utolsó kis darab) a tortára öntöm.
Először a szélén körbe öntök kis csokit, majd a maradékot középre csorgatom, óvatosan, hogy ne folyjon túlságosan sok a szélek felé. Mielőtt megszilárdulna a csoki, feldíszítem a kekszdarabokkal (legalábbis így van értelme csinálni, nem úgy mint én, aki nagy okosan először csak a kekszeket szánta rá, majd addig nézte a tortát, hogy hiányzik róla valami, hogy másnap, közvetlenül az ajándékozás előtt csorgatta rá nagy hirtelen a csokit...kerülgetve az előző nap odaszerkesztett kekszeket... no comment, de sebaj, a második szebb lesz, vagy legalábbis átgondoltabb :))