2016. május 16.

Az igazi pizzatészta

Nálunk hetente átlag egyszer biztosan pizza a vacsora, az az igazi házi, noRistorante fajta, bőven volt hát alkalmam tesztelni a tökéletes verziót. Tényleg szuper, alig pár hozzávaló és kis türelem (24-48 óra) kell csak a tökéletes eredményhez.
Ugyan valószínűleg a profik, ha rátalálnak egy tuti receptre, akkor inkább harapnák le nyelvüket, minthogy megosszák a titkot, de én csak blogger vagyok, nem profi, így most közkinccsé teszem az elmúlt félév egyik legnagyobb aduászát. Vigyétek, próbáljátok ki, s írjátok meg, mi lett az eredmény.

Hozzávalók:

500 g liszt (jó a sima búzaliszt kezdetnek, de ha valakinek a kamrában figyel pizzákra kihegyezett 00-ás, azaz duplán, vagy többször őrölt búzaliszt, még jobb lesz az eredmény)
325 g meleg víz
2 tk só
1 tasak instant élesztő

A hozzávalókat tálba mérem, kézzel vagy géppel kidagasztom (cca 20 perc), majd folpackkal takart tálban szobahőmérsékleten 24-48 óráig kelesztem. Nem kell a tésztával tenni semmit közben, sem átgyúrni, se egyéb hókuszpókusz, csak a légmentes takarásról érdemes gondoskodni, hogy ne kérgesedjen fel a teteje.

A pizzatészta néhány óra kelesztés után

A pizzatészta kb, 36 óra kelesztés után.
A készítés napján a sütőt maximumra hevítem. Az átlag háztartásokban megtalálható példányoknál ez kb, 250 fok, de akinek van alkalmas készüléke, netán kemencéje, a 400 fok sem túlzás!

A pizzatésztából lisztes kézzel maroknyi gombócokat hasítok, nyújtom ízlés szerint (én vékonyra, nyilván), majd fűszeres paradicsomszósszal vagy tejföllel kenem, és tetszés szerinti feltéttel gazdagítom. Hőfoktól függ a sütési idő, az én 250 fokra melegíthető sütőmben átlag 7 perc alatt lesz kész a vékony verziós pizza.
Azon melegében tálalom, ideális esetben behűtött sörrel, és a teraszon :)

A kész pizza- az alap margherita kis friss koktélparadicsommal.