2013. április 24.

Segítsüti- a recept



Segítsütis nyerteseimmel, a négy fős adrenalingirls csapattal azt egyeztettük, hogy 20-án, szombaton lesz az átadás. Ez persze csak csütörtökön tudatosult bennem (konkrétan hogy se sütisdoboz, se alapanyag, van viszont munkahelyi őrület, rászervezett program, stb).
Pillanatnyi összeomlás után ismét bebizonyosodott, hogy jól jön a konyhában is a sok multis lózung. Most épp a "gondolkodjunk projektben" kártyát húztam, és segítségével sikerrel abszolváltam a feladatot.
Péntek esti-szombat reggeli programok átütemezve, így szombat reggel lett pár órám a konyhában. A receptben nagyon bíztam, a saját két bal kezemben kevésbé, de ezt a joker receptet még én sem tudtam elrontani :)
Bónuszként szerencsére nem kellett a zöld manókra bíznom a süticsomagot. Az egyik licitálós csapattag testvére a közelben lakik, és volt olyan rendes, hogy vállalta a szállítmányozói szerepet a fővárosig. Átadás élesben tehát pipa. Kis kő legördült a szívről rögvest.
Vasárnap kapták meg a lányok a sütit, és eszméletlenül örültem, hogy sikert aratott. Itt van hát végre az ígért recept. Ismerős lehet innen is.

Aszalt meggyes-kardamomos csokitorta

1 dl rum
200g aszalt meggy

100 ml víz
25 g kakaópor
100g 70%-os étcsoki
50 g vaj
175 g kristálycukor

4 tojás fehérje
40 g őrölt mandula
45 g liszt
1 púpos tk kardamom (őrölt, zöld)

Az aszalt meggyet előző éjszaka beáztatom a rumba, egy jól záródó dobozban.
A sütőt 180 fokra melegítem elő, kivajazok egy 23 cm-s tortaformát.
A vizet, kakaót, kockára tört csokit, vajat és 150 g kristálycukrot kis lángon összeolvasztom, majd félreteszem hűlni.
A tojásfehérjét lágy habbá verem, majd apránként hozzáadom a maradék 25 g cukrot. A felvert tojáshabra szitálom az előzőleg összekevert lisztet, mandulát, kardamomot, majd óvatosan ráöntöm a csokis masszát.
A kész keveréket a formába öntöm, elosztom rajta az aszalt gyümölcsöket, majd 2-3 kanál rummal meglocsolom. Kb. 30 perc alatt készre sütöm, és a formában hagyom kihűlni.
Tejszínnel tálalva még finomabb. Tortaforma helyett használhatunk muffinformát, a fenti adagból nekem 16 darab muffin jött ki. Ez esetben a sütési idő 20 percre rövidül.




Lányok, nagyon örülök, hogy süthettem Nektek, köszönöm ez úton is, hogy részt vettetek a gyerekmentésben, és az én sütimet választottátok! Köszönöm a szervezőknek a profi munkát, s hogy részese lehettem én is az akciónak. Óriási élmény volt, amely tart azóta is.

Ma mindenképp szerettem volna elhozni egy kedves dalt is, ez a nap az egyik kedvencem, s a mai-később elmesélem, mért-nagy megkönnyebbülést is hozott. Minden évben nem jöhetek az Ederlezivel, most egy aktuális kedvenc Kiss Tibivel: