2011. november 18.

Pizza, te tökéletes

Ma volt egy maratoni sétám a Pötyivel, átfagyva értem haza, kellett valami jó indok, hogy megint bekapcsoljam a sütőt, mint eddig a héten minden nap. Nálunk ezért hizlalós évszak a tél J

A minap kérdezte a nagyobb, mi a kedvenc ételem? Nehéz volt válaszolni (hezitáltam, ér vajon a tiramisut mondani? J), de győzött a nevelő énem, és végül a pizzára esett a választásom.

Szeretem, mert a diétástól a hedonistáig, évszaktól és hangulattól függően variálhatók a feltétek, szeretem, mert jó választás barátokkal töltött estéhez és romantikus vacsorához is. Ellentétben mondjuk a hamburgerrel, ami nem egy randikaja, ugye?

Szóval pizza lett, egy napokkal előbb kiszúrt recept alapján, tönkölylisztes, teljes kiőrlésű egészséges típus.



A sok duma után pedig itt a recept:

200 g tönkölyliszt
150 g sima liszt
1 cs szárított élesztő (7g)
2 dl meleg víz
1 ek olivaolaj
1 tk méz
1 tk konyhasó
1/2 tk oregano
1/2 tk bazsalikom


A hozzávalókat egy tálba mérem, kézzel pár perc alatt összegyúrom. Akkor jó, ha a tészta könnyen elválik az edény faláról. A tálat konyharuhával letakarom, meleg helyre teszem, és kb. 20 percig kelesztem. Míg a tészta pihen, elkészítem a feltéteket, és előmelegítem a sütőt 250 fokra. Ha a tészta megkelt, két részre osztom, kis cipókat formázok belőlük.

A pizzasütés how-to Limarától származik, eszerint a sütővel együtt egy tepsit is forrósítok, a tésztát egy sütőpapíron nyújtom kör alakúra, kívánt vastagságúra (ez ízlésfüggő, mi vékonyan szeretjük), majd rápakolom a feltéteket.  Ha a sütő már forró, a tepsit kiveszem, ráegyensúlyozom a sütőpapíron lévő pizzát, és kb. 10 perc alatt készre sütöm.

Az adagból két darab 28 cm-es normál-vékony pizza lesz. A tésztája a nem kevés élesztő miatt puha lesz, csak a szélei ropogósak, pont ahogy kell.
Nálunk most  a klasszikus sonkás-gombás-kukoricás készült.
A fotóért elnézést, türelmetlen és éhes volt a banda, csak kikaptam a sütőből, kattintottam párat, és estünk is neki egyből. Rekordidő alatt betoltuk, az elmúlt időszak egyik legjobb vacsorája volt.