2011. október 7.

Ki szavatol a lady biztonságáért?

Szilvás-banános muffin, csak úgy vaktában.
Nagy banán-faló csapat vagyunk, több, mit fél év alatt alig volt olyan nap, mikor nem volt itthon banánunk. A szilva pedig az én nagy kedvencem, aszalva és simán, de még lekvárban is veszélyes mennyiségeket bírok eltüntetni belőle. A Pötyi születésnapjára kerestem tortaötletet, aztán rendesen elkalandoztam a torta-témától, és rátaláltam erre a receptre. Azért is örültem meg neki, mert rengeteg muffin-receptem van még régről, a margarin-érából, de mióta főleg vajat használok sütéshez, ezeket ejtettem, lusta voltam kísérletezgetni az arányokkal. Bár kedvesen figyelmeztetett a weboldal, hogy ők aztán nem vállalnak felelősséget a tartalomért, én bátor voltam, és nem bántam meg :) klassz kis süti, a tésztája levegős, mégis lágy a banánoktól.


Hozzávalók:

300 g liszt
120 g nádcukor
100 g vaj
1 tojás
2 érett banán
200 g kimagozott szilva (nálam 6 nagyobb darab)
2 tk őrölt fahéj
1 tk sütőpor
1/2 tk szódabikarbóna
csipet só

A cukrot és a puha vajat robotgéppel habosra keverem, majd hozzáadom a tojást, és azzal is elkeverem. Míg a gép dolgozik, banánt villával összetöröm, a szilvát apró darabokra vágom, majd a gyümölcsöket a vajas masszához adom. Egy tálban kimérem a lisztet, a fahéjjal, sütőporral, szódabikarbónával jól összeszitálom. Egy kanállal összekeverem a két tál tartalmát. Kivajazott vagy szilikon muffinsütőbe adagolom, és 180 fokra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt készre sütöm.
Egy csésze tea (Lady Grey?) és egy jó könyv mellé szuper, úgyis itt az esős évszak.